Vanliga frågor om service
-
Hur får jag ett kostnadsförlag?
Kostnadsförslag skickas ut så fort tekniker gjort en diagnos och felsökning av din enhet. Kostnadsförslaget skickas ut till den mail som finns angiven i ärendet.
-
Hur länge måste jag vara utan min enhet?
Våra ordinarie hanteringstider ligger på två till tre arbetsdagar. Dessa kan variera. Kontakta gärna oss för att få en ungefärlig hanteringstid.
-
Vad kommer reparationen att kosta?
Minsta debitering ligger på 195:- för iOS produkter eller 395:- mac. För att se våra fasta priser se vår prislista.
-
Hur returnerar jag en produkt?
För att returnera behöver du ha ditt kvittonummer eller ordernummer till hands. En vara kan du antingen returnera genom att boka besök i Uppsala eller genom att förregistrera ditt ärende via webben här.
-
Hur reklamerar jag en produkt?
Vid en reklamation behöver du ha ditt kvittonummer eller ordernummer till hands. En vara kan du antingen reklamera genom att besöka någon av våra butiker eller genom att förregistrera ditt ärende via webben här.
-
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder tillsvidare fraktfria leveranser inom Sverige för privatpersoner med Postnord Varubrev och MyPack Collect (ombud) samt för företag med Postnord Parcel. Under samma period erbjuder vi kostnadsfria hemleveranser till privatpersoner och företag i Uppsala.
-
Vilka leveranstider har ni?
Vi erbjuder leveranser med Postnord och leveranstiden avgörs av det fraktsätt samt mottagaradress som du väljer i kassan.
När du beställt en vara skickas den direkt från vårat lager, lager. Om varan du beställt finns i lager vid ordertillfället sker leverans normalt inom 1-3 arbetsdagar efter beställningen lämnat mSales lager.
Varor som inte finns i lager utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Vid respektive produkt på vår hemsida kan du se aktuell lagerstatus. Om någon av produkterna har avsevärt längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi dela upp leveransen av din beställning.
-
Vilka regler gäller för retur och reklamation?
När du tagit emot din beställda produkt ber vi dig så snart som möjligt att undersöka om leveransen motsvarar orderbekräftelsen.
Gällande returer har du som privatkund rätt att ångra ditt köp under vissa omständigheter. Vid köp via vår hemsida gäller ångerrätt i 14 dagar. Produkten måste vara oskadad samt förpackning. Du kan returnera en vara genom att antingen boka besök i Uppsala eller hantera ärendet via webben.
Gällande reklamation har du som privatperson utöver garanti en reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel men vi ber dig reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Du som företagskund måste åberopa eventuella fel i varan senast 7 dagar från fakturadatum för att kunna åberopa att en vara är felaktig. Du kan reklamera en vara genom att antingen besöka oss i Uppsala eller hantera ärendet via webben.
För mer information om våra regler vid retur och reklamation se våra köpvillkor