Behov av Apple-service?

Är din Mac i behov av service? Behöver du byta glas på din iPhone?

Vi på mSale ger dina Apple-produkter den vård och omsorg de förtjänar, vare sig de ska repareras eller återvinnas. När du har problem med din enhet får du professionell Apple service av våra certifierade tekniker och din enhet blir som ny igen.

Din digitala Apple verkstad

Vi är en digital service verkstad som verkar centralt i Uppsala.

Våra Apple-experter kan exempelvis hjälpa dig med:

  • Felsökningar och förslag på åtgärder såsom hälsokontroll av din Mac
  • Mac reparation och Mac service i Uppsala
  • Byta glas och batteri på din iPhone så den blir som ny
  • Reparation och service av din iPad
  • Inbyten där vi värderar och återvinner dina gamla enheter och ger avdrag på nya

Din Apple-servicepartner

När du är i behov av Apple-service är vi på mSale din digitala servicepartner som vant och varsamt tar hand om dina produkter på det sätt som de och miljön förtjänar.

Du kan antingen skicka in din enhet till oss eller om du befinner dig i centrala Uppsala kan vi erbjuda fri upphämtning och fri leverans. När vi tagit emot din Apple-enhet blir den undersökt av våra certifierade servicetekniker som därefter presenterar ett åtgärds- och kostnadsförslag för dig. Du kan följa ditt ärende genom att ta kontakt med vår kundtjänst.

Ange ditt serviceärende här

Checklista för inskick av service

  1. Ange ditt serviceärende.
  2. Skriv ut din serviceblanket och packa ned med din trasiga enhet.
  3. Paketera allting väl med emballage.
  4. Lämna in den till posten och skicka till vår serviceverkstad med Företagspaket.
  5. Du är ansvarig för leverans samt kostnader.

Skicka in din produkt till oss

Få råd från våra servicetekniker

Våra tekniker är även tillgängliga för servicefrågor och supportfrågor kring dina Apple-produkter.

Vi hjälper dig även att värdera din gamla dator, surfplatta, mobil eller klocka. Du får antingen en utbetalning eller ett värdebevis som kan användas för att sänka priset på nya produkter som du köper i vår webbshop.

Att tänka på innan enheten lämnas

  1. Stäng av Hitta min iPhone på din iPhone/iPad och Mac från 2018 och framåt.
  2. På Apple Watch ska parkopplingen till iPhone tas bort.
  3. Glöm inte att göra en backup på din enhet innan du lämnar in den.

Vanliga frågor om service

  • Hur får jag ett kostnadsförlag?

    Kostnadsförslag skickas ut så fort tekniker gjort en diagnos och felsökning av din enhet. Kostnadsförslaget skickas ut till den mail som finns angiven i ärendet.

  • Hur länge måste jag vara utan min enhet?

    Våra ordinarie hanteringstider ligger på två till tre arbetsdagar. Dessa kan variera. Kontakta gärna oss för att få en ungefärlig hanteringstid.

  • Vad kommer reparationen att kosta? 

    Minsta debitering ligger på 195:- för iOS produkter eller 395:- mac. För att se våra fasta priser se vår prislista.

  • Hur returnerar jag en produkt?

    För att returnera behöver du ha ditt kvittonummer eller ordernummer till hands. En vara kan du antingen returnera genom att boka besök i Uppsala eller genom att förregistrera ditt ärende via webben här.

  • Hur reklamerar jag en produkt?

    Vid en reklamation behöver du ha ditt kvittonummer eller ordernummer till hands. En vara kan du antingen reklamera genom att besöka någon av våra butiker eller genom att förregistrera ditt ärende via webben här.

  • Vad kostar frakten?

    Vi erbjuder tillsvidare fraktfria leveranser inom Sverige för privatpersoner med Postnord Varubrev och MyPack Collect (ombud) samt för företag med Postnord Parcel. Under samma period erbjuder vi kostnadsfria hemleveranser till privatpersoner och företag i Uppsala.

  • Vilka leveranstider har ni?

    Vi erbjuder leveranser med Postnord och leveranstiden avgörs av det fraktsätt samt mottagaradress som du väljer i kassan.

    När du beställt en vara skickas den direkt från vårat lager, lager. Om varan du beställt finns i lager vid ordertillfället sker leverans normalt inom 1-3 arbetsdagar efter beställningen lämnat mSales lager.

    Varor som inte finns i lager utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Vid respektive produkt på vår hemsida kan du se aktuell lagerstatus. Om någon av produkterna har avsevärt längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi dela upp leveransen av din beställning.

  • Vilka regler gäller för retur och reklamation?

    När du tagit emot din beställda produkt ber vi dig så snart som möjligt att undersöka om leveransen motsvarar orderbekräftelsen.

    Gällande returer har du som privatkund rätt att ångra ditt köp under vissa omständigheter. Vid köp via vår hemsida gäller ångerrätt i 14 dagar. Produkten måste vara oskadad samt förpackning. Du kan returnera en vara genom att antingen boka besök i Uppsala eller hantera ärendet via webben.

    Gällande reklamation har du som privatperson utöver garanti en reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel men vi ber dig reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Du som företagskund måste åberopa eventuella fel i varan senast 7 dagar från fakturadatum för att kunna åberopa att en vara är felaktig. Du kan reklamera en vara genom att antingen besöka oss i Uppsala eller hantera ärendet via webben.

    För mer information om våra regler vid retur och reklamation se våra köpvillkor